Kattintanak, de nem konvertálnak a mobil netezők.

Friss kutatások eredményei szerint magasabb az átkattintási arány a táblagépet és az okostelefont használók körében, de a konverziós arány a smartphone felhasználók körében jóval elmarad az asztali gépeseknél mért eredményektől.

Macquarie Group által gyűjtött adatok elemzése során kiderült, hogy a konverziós arány a mobilt használók körében mindössze 31%, míg az arány táblagéppel netezők körében már 96% az asztali felhasználáshoz viszonyítva.

Az ábrán egyébként jól látszik, hogy a search kampányok már jól futnak mobilon is, legalábbis a 108%-os eredmények bíztatóak. Érdekes, hogy a CPC tekintetében a táblagép a sereghajtó.

Tavalyhoz képest ugrásszerűen nőtt a megtérülési arány

A konverziós arány alacsony mutatója mellett értelemszerűen nem várható magas megtérülési arány – mindössze 50 %-a ez az asztali gépeken mért eredményeknek, bár így is jelentős a  javulás a tavaly mért 10 %-hoz képest.

A tanulmány egyébként tartalmaz egy érdekes kitekintést, ami szerint az exkluzív termékek és szolgáltatások esetében a tablet-ek vezetnek: mintegy másfélszeres hatékonyságot mértek az asztali gépekkel szemben.

A tablet-esek este aktívak

A kutatás óránként vizsgálta hogyan viszonyul egymáshoz az asztali gépet, a mobilt és a tabletet használok aránya. Azt találták, hogy reggel 8 órakor nagyjából megegyezik a három csoport által végzett aktivitás. A böngészési kedv este éri el csúcspontját mind az okostelefont, a táblagépet, mind pedig az asztali gépet használok körében egyaránt.

Ha a lenti ábrát górcső alá vesszük, akkor látszik, hogy az okostelefonosok már reggel 7 órakor – feltehetően még a reggeli ébredezés közben – indítják a böngészőjüket. Ők vannak többségben egészen egészen 8 órág, amikor is a vezető szerepet az  asztali gépeken futtatott keresések veszik át. (Kényelmesebb a kávé már egy asztal mellett …)

A tabletek esetében a reggeli aktivítás 10 órakor éri el e csúcsot, ahonnan az ebéd közbeni kis visszaesést leszámítva szépen emelkedik a késő délutánig, ahonnan egy nagyobb mértékű növekedés indul egészen a nap végéig bezáróan.

Mindezek abszolút összhangban vannak a Nielsen hordozható eszközöket vizsgáló  első negyedéves kutatásának eredményeivel, ahol a táblagépet használók 70%-a válaszolta, hogy tévézés közben is használja eszközét.

 Mobilon másképp keresünk

A képernyő mérete igenis számít. Legalábbis a keresések esetében mindenképpen. A felmérésből az is kiderült, hogy az asztali gépeken indított kereséshez  a felhasználók kevésbé fukarkodnak a szavak és a karakterek számával ( 2,57 szó, 22,16 karakter) Ennél kevesebbet pötyögnek a táblagépesek (2,1 és 20.22), de a tömörségben a mobilosok viszik a prímet  (1.18 and 18.12 ).

Share on TwitterShare on TumblrSave on Delicious

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.


7 × four =